zaterdag 24 januari 2015

Sneeuwtuin.

Ook hier heeft het gesneeuwd. Een paar centimeter slechts maar alles was toch schitterend wit vanochtend. Ik had plannen om naar de tuin te gaan om er wat op te ruimen en gelukkig werd het stralend zonnig en was het een plezier om er weer eens te zijn.




Er werden wat overbodige schotten uit elkaar gehaald. Resten van een wandje om een greppel niet voortdurend verder te laten aflopen. Mijn volkstuin ligt op een complex waar het water soms hulp nodig heeft om voldoende weg te kunnen. Daartoe zijn om elke tuin greppels gegraven. Aan een kant van mijn tuin heeft deze greppel echter geen functie en daarom kon ik hem weer opvullen.

Van oude stoeptegels heb ik in de kas een paadje gelegd. Afgelopen jaar, het eerste jaar dat ik de kas had, werd het pad met gewoon in en uit lopen steeds breder. Op deze manier probeer ik dat te voorkomen. Bovendien ziet het er wel strak uit zo. Eigenlijk ben ik niet zo van het strakke maar een beetje structuur kan geen kwaad.


In de kas staan een paar spits- en bloemkoolplanten te overwinteren. Ze staan er voorbeeldig bij.


Knoflook met een sneeuwdekentje.






De fazanten hebben zich aan de laatste palmkolen tegoed gedaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten