woensdag 28 januari 2015

Zoete aardappel

Deze winter heb ik kennis gemaakt met de zoete aardappel. Ik had steeds het idee dat het een melig zoet hapje zou zijn. Maar wat blijkt; ik vind het lekker. Dus toen wilde ik weten of je hier in Nederland ook zoete aardappel kunt kweken. Nou dat is best een proces, zo lees ik her en der.
Toch waag ik een poging.
Het is eerst al zoeken wat nu eigenlijk de onderkant = wortelkant van de zoete aardappel is. Ik hoop dat ik de goede kant beneden heb. De prikkers zitten erin om ervoor te zorgen dat de aardappel de ruimte krijgt om uit te lopen en niet te diep in het water staat.
Wordt vervolgd!

Vandaag had ik nog wat willen oogsten op de tuin maar het weer werd zo slecht dat ik in plaats daarvan maar iets lekkers ben gaan bakken. Op de site http://www.degezondemama.nl/recepten/snelle-twixrepen/ zag ik een recept voor gezonde repen die er erg lekker uitzagen. Dus die heb ik gemaakt.
Ik ben zo eigenwijs dat ik zelfs een recept dat ik nog nooit gemaakt heb al aanpas. Ik had geen havermeel en heb havermout in de blender gemalen. Toen ik het deeg maakte bleek het toch wat grof, ik had langer moeten malen. Maar havermoutkoekjes zijn ook lekker dus mij leek het geen probleem. Ook heb ik wat minder chocolade voor de toplaag gebruikt. Een reep van 100 gr (en minder puur dan in het recept) was voor mij genoeg. En ze zijn meer dan lekker : ))


Geen opmerkingen:

Een reactie posten