zondag 8 maart 2015

Lente!

De temperaturen van afgelopen weekend hebben mijn tuinmotortje aardig op toeren gebracht. Allereerst in de achtertuin potten opgeschoond die er de hele winter hebben gestaan. Deze week maar eens beginnen met bloemen voorzaaien zodat ze in mei weer gevuld kunnen worden.
De kippen, die in de winter de hele tuin ter beschikking hadden (ze graven dan niet zo erg omdat alle beestjes dan diep weggekropen zijn), hebben nu weer een klein perceeltje toegewezen gekregen dat ze helemaal overhoop mogen graven.
Het viel me op dat ze hier rustiger zijn dan wanneer ze de hele tuin hebben. Misschien veiliger? Ik ben benieuwd of er nog wat planten de kans krijgen om op te komen in dit kippenterritorium.


Op de tuin heb ik zaaiuitjes gezaaid (Zébrune/banaansjalot en Long Red Florence). Dat worden de bekende bosuitjes. Rode (Kamal) en witte (Sturon) plantuitjes zijn de grond in gegaan om uit te groeien tot lekkere dikkerds. Uien mogen geen mest, dan dek je de tafel voor de uienvlieg. Daarom plant ik ze in een laagje compost.


De eerste lichting sugar snaps (Delikett en Sprint) zijn zo groot dat ze echt de grond in moeten.
Ik had al een hekje op de tuin gezet waar ze tegenaan kunnen groeien en plant ook deze plantjes in een lekkere laag compost.



Vandaag, tijdens een wandeling, viel mijn oog op de eerste speenkruidbloemetjes op de zuidwal van een sloot. Joepie!! Ik word altijd zo blij van die gouden sterretjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten